Checklista vid flytt – att tänka på - Flyttfirma24

Checklista vid flytt – att tänka på - Flyttfirma24

Checklistan

Checklistan är det optimala hjälpmedlet för dig som ska flyttpacka, med hjälp av den minskar risken att du glömmer eller missar något viktigt.

När du gör din lista inför flytten se till att strukturera upp efter varje rum vad som ska packas.

  • Sätt en dag för när du ska rensa ut saker som inte behövs
  • Gör kategorier så det inte blir blandat med grejer  på listan
  • Skriv det du ska börja med samt det som är viktigast först
  • Skriv vilken dag och datum på varje kategori när du ska börja.

planera och strukturera så gott det går, då kommer flytten gå mycket smidigare.

Checklista - 17 tips inför flytten

Wikipedia information om Checklista

Checklista En checklista är ett verktyg som ofta används för att minimera fel och misstag genom att kompensera för människans begränsade minne och uppmärksamhet. Det medger konsekvens och fulländning när vissa arbeten ska utföras. Ett enkelt exempel är "att göra"-listan. Ett mer avancerat exempel är ett schema - en lista av jobb som ska utföras vid vissa tidpunkter på dagen. Ordet "checklista" är belagt i svenska språket sedan 1959.

Synonymer till Checklista

  • kontrollista, avprickningslista; minneslista